Naši práci jsme zahájili tím, že jsme s klientem strávili nějaký čas, abychom se seznámili se životním stylem jeho a jeho rodiny a logicky naplnili jejich očekávání. Kromě toho byly klimatické podmínky a určení konkrétních výhledů do budovy a z ní základními faktory, které utvářely návrh. Mezi naše zásady navrhování patří vytváření prostorových kvalit, které podněcují obyvatele k prozkoumávání a prožívání prostorů s různými dynamickými architektonickými prvky, které jsou emocionální nebo fyzické.
Vzhledem k požadavku klienta na soukromý a zároveň přístupný bazén jsme hledali formu, která by kontrolovala výhled na bazén a zároveň omezila přístup do budovy. Proto jsme se rozhodli navrhnout vilu ve tvaru písmene L, která by mohla přijímat sluneční světlo i na jižní straně. Díky této formě jsme vytvořili dynamické vnější a vnitřní prostory, které obklopovaly bazén. Výhodou bylo umístění verandy na spojnici kvádrů tvořících písmeno L. Podařilo se tak vytvořit místo, kde se uživatelé mohli scházet během všech ročních období, a nabídnout hostům vhodné podmínky pro fyzické i vizuální spojení s budovou. Veřejné prostory vily jsou propojeny schodištěm nejen vizuálně, ale i technicky a vytvářejí tak monolitický prostor pro víkendovou zábavu.
Detailní provedení schodů bylo klíčové a představovalo zcela jedinečný zážitek, protože schody se lišily tvarem i podobou. Schody nebyly považovány za pouhý spojovací prvek, ale vytvářely prostory s výraznými zážitkovými vlastnostmi. Zatímco všechny tři ložnice jsou umístěny v prvním patře, daleko od veřejné zóny, kde se konají setkání a večírky, které trvají až do půlnoci. Společenský sál byl umístěn v suterénu, aby bylo možné kontrolovat příliš hlasité zvuky kvůli klientově důrazné žádosti. Výzvou bylo navrhnout její vstup a interiér tak, aby se eliminoval pocit, že se nachází v podzemí. Vytvořili jsme proto plošinu, aby byl do tohoto prostoru oddělený přístup, a také jsme zajistili atraktivní vstup, kdy lidé do suterénu přicházejí přes nízký svah. Vyhnuli jsme se nákladům a drahým materiálům, naším cílem bylo vytvořit velmi precizní dům, který nabízí jedinečný zážitek. Proto jsme projekt postavili s průměrnými náklady, s použitím úsporné stavební technologie, cenově dostupných systémů údržby a průměrně nákladných materiálů.
O projektu
Název projektu: Koohsar 252
Architektonická kancelář: Studio Davazdah
Lokalita: Alborz, Írán
Fotografie: Ali Daghigh, Siavash Naghshbandi, Hamid Aghaei
Hlavní architekt: Niloofar Niksar
Tým projektantů: Parisa Alahgholi, Setayesh Nejadi, Marjan Mirkhesh, Mona Haddadi
Spolupracovníci: Hesamedin Soltani, Razmik Zarifian
Design interiéru: Studio Davazdah
Zastavěná plocha: 650 m²
Plocha pozemku: 4500 m²
Rok návrhu: 2013
Rok dokončení: 2019
Stavební inženýr: Behrang Baniadam
Krajina: Behnam Mohammad Sadegh
Osvětlení: Studi Davazdah
Dozor: Afshin Hadian
Vizualizace: Setayesh Nejadi, Milad Bazazan
Konstrukce: Behrang Baniadam, Studio Davazdah
Materiál: ocelová konstrukce, kovová deska, cihlová fasáda, cement, kamenné obklady, dřevěné latě, sádrokartonové desky
Ve spolupráci s Liliana Alvarez, Amazing Architectures [online] @2024. Dostupné z https://amazingarchitecture.com/houses/koohsar-252-alborz-province-iran-by-studio-davazdah