Autoři
Adorjan Portik (https://www.portikadorjan.com) – Berlínský architekt a umělecký ředitel je autorem kon-strukčního systému „Freeform Buildings“, rodiny svítidel „Si- lentbox“, mnoha originálních modelů nábytku a v současnosti kolekce křesel „Halfway to the Infinite“.
Je také uměleckým ředitelem filmů Duna 1 (držitel Oscara za produkční design), Duna 2, série Nadace (vítěz Art Director Guild) a supervizorem několika dalších prestižních filmů.
Na realizaci projektu „Na půl cesty k nekonečnu“ se podílejí výtvarníci Anna Kawka (grafická designérka: https://www.annakawka. com), Katalin Csibi (textilní výtvarnice) a Dan Toma (malíř, designér: https://organikwood.com) a společnost Movie Set con-stuction (http://movieset.hu/en).
Koncept
Název „Halfway to the Infinite“ (https://www.hwtti.com/) odkazuje na velký počet možností nastavení, které tento koncept umožňuje pro komponenty sedáků a opěradel židlí.
Základem této realizace je konstantní rám, který umožňuje upevnění sedáků a opěradel v různých polohách: všechny instalace sedáků jsou postaveny na pevném rámu s perforovaným plechem pod každou opěrkou, perforace umožňuje téměř neomezené uspořádání.
Materiály
Tematicky je sbírka založena na dvanácti kalendářních měsících roku.
Každý měsíc je zastoupen materiály evokujícími dané datum. Jedná se o pozvánku k meditativní cestě napříč rozpětím roku, která uživatele přiměje k zamyšlení nad vztahem mezi použitými materiály a mezi světem přírody a naším vztahem k němu prostřednictvím designového jazyka křesel.
Neustálý tlak a tah mezi formou a funkcí a konceptem, použité materiály jsou vybrány pro svou funkčnost, ale také pro svou estetiku a posunutí hranic kon- ceptu. Od extrémně tvrdých materiálů, jako je kámen a akryl, přes střední, jako je dřevo a pěna, až po měkké, jako je látka a dokonce voda. Materiály jsou vybírány pro svou krásu, funkčnost a šokovou hodnotu . Od přírodních a jednoduchých prvků, jako jsou ořechy, větve a zemina, až po plně vyrobené materiály, jako je akryl s ocelovými spojovacími prvky.