Naše interaktivní hra nabízí navázání klienta na architekta, se kterým koreluje v kontextu souladu názoru a v kontextu svého temperamentu. Vše vychází z předpokladu, že pokud by měl klient možnost zjistit, zda se s daným architektem shodují v otázkách názoru na různé oblasti architektury, lze se domnívat, že i návrhy architekta budou v kontextu očekávání klienta a celý proces návrhu a realizace by tak mohl být plynulejší. Podobně jsme uvažovali, že by mohlo být zajímavé nasměrovat k sobě lidi shodující se z hlediska blízkosti jejich temperamentu.
V Czech Deco Teamu jsme měli například zkušenost, že introvertní architekt byl navázán na „temperamentního“ movitého klienta a když jsme se obou aktérů po nějakém čase zeptali, jak se vyvíjí jejich obchodní vztah, překvapilo nás, jak rozdílné byly reakce. Zatímco architekt vše viděl pozitivně, klient sice chválil profesní kvality architekta, ale nechtěl s ním dál spolupracovat, protože byl pro něj údajně „příliš pomalým“ v kontextu celkového přístupu a sebeprezentace.
Hru jsme nazvali „Najdi si svého architekta.“. Zvolili jsme celkem 4 otázky. První se týká výběru barev, druhá kuchyní, třetí typů rodinných domů a čtvrtá architektonických slohů. Jdeme takto od detailu přes interiér až k názoru na vývoj architektury. Klient jednotlivé otázky řeší tak, že rovná obrázky na základě svých preferencí. V databázi naší hry máme již předuložená data od desítek architektů Czech Deco Teamu a tak můžeme hledat vzájemné nejvyšší korelace. Pro výpočet používáme pořadové korelace dle Spearmana a hledáme tedy nejnižší pravděpodobnost chyby v tvrzení, že mezi dvěma řadami obrázků existuje závislost. Stejně je řešen i soulad v temperametnu, kde využíváme prověřených testů vycházejících z Eysenka.
Hra vycházela z vědecké práce Karla Smejkala z roku 2004 na ČVUT „Psychologycké aspekty procesu navrhování staveb“ a jejímu vzniku předcházel rok konzultací s týmem kolem ruského psychologa Olega N. Mazurova. Programování zajistila společnost Stlytex.
Spustit hru: www.psychologiestaveb.cz