Waterside se nachází v devítipatrovém bytovém domě na pláži v Cliftonu v Kapském Městě, který v roce 2009 navrhla společnost SAOTA. Interiérové studio ARRCC ve spolupráci s Karen Stanek ze společnosti KS Designs mělo za úkol sloučit tři byty na dvou podlažích.
Promyšlené propojení tří bytů a radikální prostorová proměna
Studio ARRCC si jako první prioritu stanovilo přepracování a sjednocení půdorysu s důrazem na vytvoření působivého vstupu. V přední části bytu odstranili překlad a vytvořili plně prosklený, dvojnásobně vysoký centrální obytný prostor. Ten se otevírá na balkon orientovaný k moři a přivádí přirozené světlo hluboko do interiéru.
Velký vstup přesunuli do nejvyššího patra, odkud nyní překrývá obytný prostor. Nabízí tak radikálně odlišný prostorový zážitek i pohledy na oceán. Vlnité schodiště a zvlněné stěny u vstupu se inspirovaly tvary balvanů na pláži a obrysy útesů. Vyjadřují jejich přirozenou přítomnost a zároveň zlepšují tok, orientaci i integraci prostor v celém bytě.
Hlavní apartmá v nejvyšším patře navrhli jako samostatné křídlo, které lze pomocí různých rolet snadno propojit se zbytkem bytu. Rolety zároveň otevírají nové výhledy a přinášejí do prostoru flexibilitu i soukromí.
Dispozice na míru světlu, soukromí i každodennímu životu
Čtyři ložnice s vlastní koupelnou, pečlivě uspořádané tak, aby všechny měly přístup k přirozenému světlu, jsou umístěny na obvodu spodní úrovně. Tato úroveň zahrnuje centrální obývací pokoj, jídelnu, přední a zadní kuchyni, jakož i posezení u baru a samostatný televizní salonek.
Dříve překážející nosné sloupy byly integrovány do architektury interiéru, drží prostory a rámují výhledy tak, že jejich přítomnost je sotva patrná. Modulují také vztah mezi dvouobjemovým prostorem a komornějšími prostory, jako je knihovna a jídelna.

Materiály inspirované pobřežím a design s uměleckou hloubkou
Designéři zvolili přírodní materiály, jako je mramor a dřevo, aby evokovali okolní prostředí. Vlnovitou stěnu u vchodu pokryli jednoduchou omítkou a nátěrem, čímž zdůraznili její výraznou formu. Ložnice a koupelny navrhli v klidných, sofistikovaných neutrálních barvách – včetně vápenného dubu a klasické kombinace černobílého mramoru – které kontrastují s výraznými barvami a vzory ve společenských zónách.
Designéři dále navrhli dřevěné obložení stěn tak, aby do něj mohli integrovat skryté osvětlení. Toto světlo obložení jemně obtéká a zvýrazňuje jeho roli estetického prvku po celý den. Svítidla a další technické prvky záměrně skryli všude, kde to bylo možné. Osvětlovací pásy umístili tak, aby nenarušily plynulou návaznost obložení. Stěny, podlahy a povrchy tak zůstávají vizuálně čisté a ničím nerušené.
Stejnou vážnost mají i samotné interiéry. Použití kouřového zrcadla, oxidované mědi a zeleného mramoru v celém bytě evokuje odstíny a textury mořského pobřeží, a to pod vedením společnosti KS Designs a na základě klientova citu pro design, barvy a textury. To se dále projevuje v působivém osvětlení „Fire + Ice“ od Stephen Pikus, které zahrnuje použití recyklovaného skla. Další na zakázku navržený nábytek, jako je jídelní stůl od OKHA a instalace na stěně ve tvaru stuhy od Louw Roets, prohlubuje dialog mezi různými tvary, zatímco jemný nábytek vyvažuje lastury a pobřežní elementy.
Jemná rovnováha bohatosti a střídmosti vytváří nenápadné pozadí pro kurátorskou sbírku současného umění majitele. Všechny tyto prvky přestavěného interiéru společně vytvářejí silnou a přesvědčivou odpověď na místo, prostor a uživatelský zážitek.






















