Manžel vyrůstal na dědečkově lesní farmě v New Hampshire a chtěl tyto cenné zážitky z přírody zopakovat pro svou mladou rodinu. Vzniklý dům o rozloze 7 500 čtverečních stop přibližuje členy rodiny k sobě navzájem i k lesům a jezerům Big Sky, které jsou zarámovány vnitřními i vnějšími prostory ve dvou úrovních domu. Dům, který je odrazovým můstkem pro jejich četné rekreační aktivity v přírodě, včetně lyžování, rybaření a pěší turistiky, je pro rodinu rámcem, díky němuž se spojuje s přírodou i mezi sebou navzájem.
Dům se nachází v hustě zalesněné subalpínské oblasti a byl pečlivě umístěn tak, aby splynul s okolní přírodou, minimalizoval narušení pozemku a zároveň maximalizoval výhled. Dům je zarovnán k okraji mírného svahu. Jeho dlouhý, lineární půdorys přerušují dvě křídla na obou koncích domu, která zasahují do krajiny a zachycují dramatické výhledy. Obě křídla jsou nakloněna směrem ven, aby objímala krajinu a vymezovala polozastřešený venkovní prostor mezi jednotlivými objemy. Oboustranná prosklená chodba na horní úrovni spojuje obě křídla, soustřeďuje porézní, transparentní zónu v jádru domu a zve dovnitř. Příjezdová cesta a autodráha jsou umístěny na jihu, což otevírá pozemek jižnímu světlu a přivádí ho hluboko do domu a do spodního pochozího suterénu. K udržitelným aspektům patří místní zdroje materiálů, vysoce výkonná okna, superizolovaný plášť budovy a dostatek přirozeného světla.
Projekt domu podporuje propojení se střídmě velkými ložnicemi v nižším podlaží, aby se členové rodiny mohli scházet v hlavních obytných prostorách. Vyvýšení kuchyně, jídelny a obývacího prostoru umožňuje rozsáhlý výhled na jezero Ulery’s Lake a španělské vrcholy v korunách stromů. Návrh klade důraz na spojení s přírodou z každé místnosti, přičemž vnitřní zábavní prostory přímo navazují na venkovní prostory, aby bylo možné volně přecházet z interiéru do exteriéru.
Design interiéru odráží osobnost a jedinečnou identitu rodiny a zároveň čerpá z okolní přírody. Souvislé podhledy z hemlocku procházejí z exteriéru do interiéru, v ložnicích a obytných prostorách jsou podlahy z bílého dubu a leštěného betonu a v kuchyni jsou korpusy z tmavého ořechu. Elementární materiálovou paletu doplňuje za sucha kladený kvarcitový kámen na vnitřních a vnějších stěnách. Nábytek pomáhá vnést barvy a textury přírody dovnitř, s nádechem sytě červené a oranžové, sytou kůží a texturovanými koberci a látkami, které navozují atmosféru podzimní krajiny. Velmi osobní umělecká sbírka spojuje dva světy rodiny, přičemž díla pocházejí z místních zdrojů a z New Yorku.
Citace Kevina Burkeho, ředitele designu
“Naším cílem bylo povzbudit rodinu k pobytu venku a poznávání přírody, takže dům poskytuje příležitosti k pobytu venku téměř z každé místnosti. Pro tuto rodinu, která je zvyklá na městské prostředí, musel dům poskytnout přechodné venkovní prostory, které jim umožní dostat se ven, ale zároveň jsou kryté a chráněné, aby se necítili úplně v divočině.”
“Chtěli jsme přijmout přírodní prostředí a posunout zážitek z interiéru do exteriéru.”
“Nakonec šlo o to, postrčit rodinu ven, ale zároveň vytvořit něco, co by je vtáhlo dovnitř. Šlo o víc než jen o to, abychom přenesli venkovní prostředí dovnitř – chtěli jsme vytvořit pocit, že jsme venku a zároveň uvnitř.”
Citace od Sarah Kennedy, designérky interiérů
“Umělecká sbírka klientů spojuje jejich dva světy, vedle sebe tu jsou díla z Brooklynu a Montany.”
“Design interiéru navazuje na architekturu, přičemž oba prvky vycházejí z přírodního kontextu místa.”
“Cílem bylo vnést do interiéru pocit vřelosti prostřednictvím materiality, která zdůrazňuje přírodní prvek, aby se propojila s architekturou a místem.”
“Barevná paleta interiéru byla inspirována exteriérem: stálezelené rostliny, rezavé podzimní barvy a kožené čalounění.”